Så'et december - Ekstra hygge og nedtælling til juleaften


Så blev det endelig d. 1. december, og nedtællingen til juleaften er nu for alvor i gang.
Jeg ELSKER julen og alt, der ligesom hører med. Også selvom jeg ALTID - uden undtagelse - er håbløst bagud med gaver, konfekt og diverse madindkøb. Men jeg ER virkelig fan af december og jul, som for mig er lig med familietid og hygge.

For at sprede ekstra hygge og forhåbentlig også give jer en masse inspiration, vil vi her på bloggen poste et lille indlæg hver dag frem til og med d. 24. december. Og jeg har fået lov at starte ;-).

Hjemme hos os har Amalie og Theis altid fået en chokoladejulekalender samt adventsgaver om søndagen. Det var nemt at finde på adventsgaver til dem, da de var små. I dag er Amalie 15 og Theis fylder 13...JULEAFTEN! Amalie har jeg dog  n o g e n l u n d e  styr på, hvad jeg skal give. Men Theis derimod?! Første søndag i advent - altså om 2 dage - bliver denne her løsningen til Theis.



Alle anvendte materialer (stempler og dies) er fra My Favorite Things/Die-Namics.
(Materialelisten kommer længere nede, så kun nogle enkelte produkter er linket herunder.)
Tagget er stanset ud 2 gange. Det ene fungerer som forside og det andet som bagside, hvor jeg har anvendt den korte die fra dette sæt, så pengesedlen er til at få ud af emballagen uden at flå det hele fra hinanden. Et genialt tip, som én af mine søde kunder viste mig, hun havde brugt ifm. små læbepomadegaver til sin datters fødselsdagsgæster.



Plastikformen er egentlig tiltænkt læbepomader. Men kan altså også fint bruges til lidt anderledes pengegaver som her. For at skjule pengesedlen bare en lille smule, har jeg stemplet, udstanset og  farvelagt den søde lille nissealf, der sidder og kigger efter godter og gaver i sin julesok.


Materialeliste
Kraft karton
Sølvfarvet glitterkarton (rest fra gemmerne andetsteds fra er dog anvendt her)
Tag die sæt
Die sæt til udstansning af hul til plastikform
Plastikform til læbepomade/pengesedler
Stempelsæt
Die sæt til stempelsæt
Dobbeltklæbende tape
Lim
Sort sværte
Transparent embossingpulver
Varmepistol
Stempelværktøj (MISTI eller Stamping Buddy Pro)
Hvidt karton, som er godt til alkoholbaserede tusher (bl.a. Copics, Promarks og Chameleons)
Sølvfarvet tråd

Og så lige et billede af hullet til bånd i dette tag sæt - Jeg er vild med det, fordi der er plads til brede bånd, som ikke nødvendigvis skal krølles sammen for at være der. En lille og fin detalje, jeg rigtig godt kan li' ;-).


Og Amalie skal naturligvis også ha' en gave - den ser sådan ud.



Med ønsket om en rigtig hyggelig december.
Kærlig hilsen Anette


Kommentarer

  1. Hvor r det bare en sød lille ide:
    Og vildt kære nisser

    SvarSlet
  2. Suuper fint Anette 😍 Jeg er altså vild med de shaker pouches 👍

    SvarSlet
  3. En super fin ide, du har kreeret. Første gang jeg så den "åbning"/die, tænkte jeg "hvad pokker skal den bruges til", men jo flere gange jeg ser den, jo mere begynder jeg at åbne op for et potentielt behov/ønske om at få den. Måske ender den en dag i min indkøbskurv, for den er sød til mange ting
    Håber, gaverne vakte glæde hos modtagerne ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.