DIY - Kort med sjov åbning/låge


Jeg lovede i forrige indlæg, at jeg ville lave en DIY til ét af de kort, jeg viste der, så det har jeg lavet og jeg håber, du kan bruge den. Rigtig god fornøjelse :o)

Du skal bruge:
  • Ensfarvet karton
  • Mønstret karton
  • Dobbeltklæbende tape
  • Skæremaskine ell. lineal og kniv
  • Falseben
  • Stempel
  • Stempelsværte

Skær kartonen og fals jfr. mål angivet på nedenstående billede.
(De stiplede linier er dér, hvor der skal falses).


Jeg håber, at de efterfølgende billeder guider dig, så kortet samles let og 'smertefrit'.

Selve kortet set indefra med det store stykke mønsterkarton monteret.
 
Dobbeltklæbende tape sættes på inderkortet, som forinden har fået et stempeltryk på.
 
Inderkortet er nu monteret på det mønstrede karton på kortets inderside.
 
Selve kortet er nu vendt med ryggen opad og det lille stykke mønsterkarton er monteret.
 
Inderkortet er slået ud og kan ses sådan.
 
Kortet er nu monteret og næsten færdigt - vi mangler bare lige 'låsen'.

'Låsen' (det lille flag) sættes fast med dobbeltklæbende tape.
 
Mål den nødvendige afstand ved lige at prøve at lukke kortet inde fastgørelse.

Volia!...Kortet er klar til brug!
 
 


TAK fordi du kiggede med - Jeg håber, du kunne bruge DIY'en.
 
Med ønsket om en rigtig dejlig torsdag aften.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Wauh, det skal jeg prøve. I næste uge er der vist lidt mere plads (tid) i kalenderen, så jeg vil da gå på papirjagt. Det er rigtig flot. Tak fordi du deler din kunnen.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 TAK skal du have Karen...Det var skam så lidt.
      Jeg synes selv, det er rart, når jeg besøger andre i blogland, at der er lavet DIY's til tingene. Så jeg forsøger at gøre det, hvor det giver mening.
      Aaaah, elsker papirjagt...Jeg er VILD med papir/karton i flotte farver og lækre kvaliteter. Rigtig god fornøjelse. Både med jagten og tiden til krea-hygge i næste uge.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.