Kort til konfirmation med indsats til penge eller gavekort


Kort til konfirmation med indsats til penge eller gavekort. 


Til at lave selve kortbasen har jeg haft gang i Envelope punch board og et scoreboard.

Kortbasen er lavet af kvistkarton.
Mønsterpapir er fra Riddersholm Design, Woodlands of Scandinavia 6x6".
Det er helt vildt lækkert, de farver er lige mig.


Et stykke A4 kvist karton har jeg delt på langs, så det måler 10.5 x 29.8 cm.


For at lave kortet så det kan lukkes, benyttede jeg mit Envelope punch board. 
For at få indhakkene lige, skal der punches ved 1", nr 2 skal det vendes en omgang. 


Der efter skal der scorers på scor boardet ved 3-5/8", 4-7/8" og 9-7/8".



Hjørnerne rundes på Envelope punch board. 


Mønsterpapiretskæres til indeni...


...Og udenpå.


Til at lave indsatsen har jeg brugt en die fra Lawn Fawn.




Lidt sværte på kanterne med Distress ink, Ground Espresso.



Det gør det nemmere at skrive på skrivefeltet, ved at man kan tage det ud. 
Jeg har brugt denne die til at lave små halvrunde flapper: MFT/Die-Namics, Gift card grooves.



Alt er sværtet og monteret.



Nu mangler jeg kun pynten.
Jeg har valgt ikke at putte så meget på. Papiret er så flot, at det ville være synd at dække det til.


Jeg har brugt dies fra:
Dixi craft 
Crealies die, CLNEST XXL 36 og CLNEST XXL 72 

Halvperler fra Dixi Craft, 3mm og 5mm mat guld.


Jeg har brugt Versafine, Onyx black til at stemple med. Det giver en knivskarp skrift.


Udstandsningen 'Årets konfirmand' fik lidt sværte, så den blev lidt tydeligere.


Sluttet af med lidt halvperler fra Dixi Craft  i str. 3 og 5 mm.


Kan bruges til pengeseddel...


...Og gavekort 


Tak for at du kiggede forbi Happymade.
Håber, at jeg har kunnet inspirere lidt.

--- Jette ---



Kommentarer

  1. Super fint kort og jeg tror da at jeg vil afprøve det :D

    SvarSlet
  2. Fantastisk fint og gennemført kort.
    Og super fin forklaring/tut. Tak til Jette.

    SvarSlet
  3. Wauw et lækkert kort og super fine billeder og instruktion.

    SvarSlet
  4. Så fint og dejlig forklaring er der magneter til lukning . Syntes nit går op 😟😊

    SvarSlet
  5. Du skriver at du kan tage skrivefeltet ud derfor disse indhak. Men det forstår jeg ikke hvordan ?! 😱😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er Jettes kort og jeg har set det hos Anette. Når papiret skubbes ind under de to halv-runde flapper, bliver det holdt på plads. Det er let at trække skrive feltet ud og skrive en hilsen på det, for derefter at skubbe det på plads igen.

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.