Julekort med 'splatterkrans'


Overskriften på dette blogindlæg lyder næsten skræmmende,- men bag gemmer sig bare den fineste julekrans i blå-grønne toner med sløjfe, Nuvo-bær og spinkel julehilsen.

Kransen er lavet med 'splatter' stempler fra Altenew. Sløjfen er fra Marianne Design og teksten er fra et af de julestempelsæt, jeg har lavet for Dixi Craft. De små 'bær' er lavet med Nuvo Drops...elsker dem!


Hvert år laver jeg julekort for min mand. Han er tømrer og ugen op til jul er han ude med gaver til sine kunder og en lille hilsen. Samtidig tjekker han op på, om det han har lavet for den pågældende kunde i årets løb stadig er tilfredsstillende. Er der en skrue, der skal strammes eller et hængsel, der skal justeres, så gør han det i samme forbindelse. Er der andet, der skal laves, bliver der i stedet booket tid i kalenderen til det. Der skal oftest laves 40-50 julekort, så de skal ikke være ALT for omstændige at lave. Og jeg er jo STOR tilhænger af 'smart-i-en-fart' princippet. Lige nu er jeg i gang med at tænke på mulige firmajulekort anno 2017. Kortet i dette indlæg er med i puljen. Om det ender med at blive dét, ved jeg ikke endnu. Men det er hurtigt og nemt at lave. Det er tørretiden på de små Nuvo-bær, der tager tiden. En tørring på bordet natten over, imens man alligevel sover = ikke noget problem ;-).

Materialeliste
Kortbase (pakning m/tilhørende kuverter)
Stempelsæt fra Altenew
Stempel- og diesæt fra Marianne Design
Tekststempler fra Dixi Craft
Følgende Memento farver er anvendt til kransen: Northern Pine, Nautical Blue og Olive Grove
Tuxedo Black er anvendt til sløjfe og tekst
Nuvo Drops
MISTI (eller Stamping Buddy Pro)
Masking Paper
Cirkel diesæt

Herunder lidt flere billeder af kortet


Jeg har brugt 2 af stemplerne fra Altenew sættet (det øverste til venstre og det midterste til højre, når man ser på produktbilledet). Det øverste til venstre har fået 'Northern Pine' overalt i første stempling. Dernæst er stemplet tørret af og efterfølgende duppet i inderste og yderste kant med 'Nautical Blue'.

Inden jeg har stemplet med det andet splatterstempel (midterste til højre fra stempelsættet), har jeg udstanset en cirkel i masking paper og lagt i midten af den krans, der kom frem efter det første splatterstempel med hhv. 'Northern Pine' og 'Nautical Blue'.
Denne afdækning for at sikre, at kransen forblev hvid/tom i midten, når jeg stemplede med splatterstempel nummer 2 (midterste til højre) i farven 'Olive Grove'.


Den fine og tynde sløjfe passer perfekt til kransen.



Med ønsket om en rigtig dejlig onsdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Det er et rigtig fint og flot julekort....jeg er klart fan :D

    SvarSlet
  2. Mega flot og anderledes julekort. Ser meget “kunstnerisk” ud - på den gode måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK søde Annette :)
      Knus og dejlig dag til dig.
      Kærlig hilsen 'Den anden Anette' ;-)

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.