I'm over the Moon for You


Ja, jeg ved det godt: Jeg er stor tilhænger af 'smart-i-en-fart'-projekter. Og det har dette kort ikke været. Men til gengæld har det været MEGA hyggeligt at farvelægge de små astronauter, planeter, rumraketter og hvad der nu ellers følger med i stempelsættet fra My Favorite Things :). Så hyggeligt at selv Amalie på knap 15 år også ville være med ved bordet i går aftes.

Der findes så mange lækre motiver til farvelægning, og jeg ser så mange smukke og inspirerende posts på både Instagram, Facebook, Pinterest og her i Blogland. Hver gang (næsten i hvertfald) har jeg tænkt, at det simpelthen også er for dumt, at jeg bare har mine Promarkers til at ligge og samle støv. Så i lørdags fandt jeg mine tuscher frem - som faktisk ikke har været fremme siden farvelægningen af denne lille engel og før det, denne glade julemand og hans hjælper. Så det er ikke ligefrem fordi jeg gør meget i det der farvelægning. Men nu har jeg stemplet og heat embosset en bunke små motiver, jeg nemt kan finde frem og øve mig på. Det er i hvertfald min intention ;-).

Jeg er tydeligt inspireret af dette kort på Pinterest.

Herunder lidt flere billeder af kortet.
Astronaut, planet og tekst er stemplet med sort sværte og heat embosset med transparent embossingpulver. Ud over at give en smuk finish, virker embossing kanten nærmest også som 'en stopper', så jeg ikke maler udenfor stregerne ;-)



Stjernehimlen er lavet med Distress Inks (Faded Jeans og Stormy Sky). Stjernene er lavet med baggrundsstempel stemplet med embossing ink på hvidt karton og heat embosset med transparent embossingpulver. Efter distressing med de to blå farver, har jeg sprøjtet lidt vand på med fingrerne og tørret med varmepistolen.


Den skæve udstansning til stjernehimlen er lavet med 'Wonky Window'. Sættet indeholder 2 dies. Her er det den store af dem, jeg har anvendt.



Materialeliste:
Kortbase
Stempelkarton (som jeg også har brugt til at farvelægge med Promarkers på).
Hvidt karton til stjernehimlen.
Stempelsæt.
Matchende die sæt.
Die med skæve 'vinduer'.
Baggrundsstempel med stjerner.
Sort sværte.
Embossing ink.
Distress Inks (Faded Jeans og Stormy Sky)
Transparent embossingpulver.
Antistatisk embossingpude.
Varmepistol.
Dobbeltklæbende tape.
MISTI (denne her og denne her kunne være fine alternativer).


Med ønsket om en rigtig dejlig mandag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Rigtig sødt kort.
    God dag til dig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange TAK Gitte - Og i lige måde :)

      Slet
  2. Flot kort ! Det er lige min stil :)
    Kunne rigtig godt tænke mig at se mere af den art ! ;)
    Jeg ser rigtig meget YouTube videoer og følger med i mange blogs, men de fleste er fra USA, og de bruger tit tingser, som er svær at få fat på her i DK. En dansk blog derimod er helt perfekt ! hehe

    SvarSlet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.