Kort med dekorativ kant

 
Én af mine kære kusiner havde lige brug for et hurtigt fødselsdagskort og spurgte, om jeg havde et på lager. Det havde jeg (underligt nok) ikke,- men med en Big Shot og diverse dies samt stempler og sværte, så skulle det jo nok være muligt at kunne få fabrikeret et kort til lejligheden.

Det viste kort, er dét, hun fik med i hånden. Det måler H15xB10½cm.

Selve kortet er lavet med en skabelon fra Sizzix.
De to labels er lavet med en skabelon fra Taylored Expressions (sæt med 6 størrelser).
Stemplet er fra Papertrey Ink (sæt med 15 fødselsdags relaterede tekster).
Stempelsværte, embossingpulver, prikket karton og de halve perler er fra Panduro Hobby.
Det lyse karton er fra CChobby.

Kanterne er sværtet med Distress Ink fra Tim Holtz (Old paper). Og det hele er monteret med dobbeltklæbende tape.

 
 
På billedet ovenfor ses det, hvordan det smeltede embossingpulver giver en fornemmelse af laktryk/at teksten er en smule ophøjet.
 
 
Den dekorative kant kan laves på andre måder end med en Big Shot og en Sizzix skabelon.
Man kunne alternativt bruge en mønstersaks eller en borderpunch. Begge dele fås i et hav af varianter. Og i Søstrene Grene til næsten ingen penge endda. Endelig kunne man jo selv tegne en flot afslutning med en blyantstreg og klippe den med en saks. Det samme gælder for de to labels, som stemplet er trykt på.
 

 
Med ønsket om en rigtig dejlig lørdag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Svar
    1. 1000 TAK skal du ha'. Og velkommen herind :o)
      Ha' en skøn og solrig søndag aften.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.