DIY - Kort med skrå flapper


I én af de krea-grupper jeg er medlem af på facebook, var der igår én, der delte en masse af sine fine kort med os andre. Dejligt at se nogle nye idéer og særlig dejligt er det, når nogle af dem er i kategorien 'smart i en fart' ;o)

Kortet hér er ét af dem, og jeg har lavet en DIY længere nede.


Kortet måler 6"x4" (ca. 15,2x10,2cm), når det er lukket som vist ovenfor, og passer derfor i en almindelig kuvert. Altså de gode gamle, der kan købes i både supermarked, kiosk o. lign.



 
Herunder DIY'en til selve grundkortet samt de to trekant-stykker på fronten. Af ét stykke karton i formatet 12"x12" bliver der 2 grundkort. Derudover skal der bruges karton/papir til fronten (2 stk á 5"x31/4" til ialt 4 trekant-stykker) samt bånd/snor og evt anden pynt.


Kartonen jeg har anvendt er fra Søstrene Grene. Båndet er fra Stof & Stil. Den lille tag med 'Friend' er fra Sizzix. 'Perlerne' er lavet med Dimensional Fabric Paint (også omtalt her og her). Sværten til selve trykket 'Friend' er lavet med Distress Ink fra Tim Holtz, 'Walnut'. Sværten rundt i kanterne på de turkis-grønne trekanter samt tag er ligeledes Distress Ink fra Tim Holtz, 'Old paper'. Pyntenålen er fra en tidligere kollega, der havde sådan et par æsker i overskud for nogle år siden...Tak ;o)

Som tak for inspirationen til dette kort, deler jeg lige linket til hjemmesiden, hvor der også vises mange andre kort (og i det hele taget også mange andre ting). Tag endelig et kig hér.

 
Med ønsket om en rigtig dejlig fredag.
Kærlig hilsen Anette

Kommentarer

  1. Jamen altså kæreste Anette! Hvor er det smukt! Elsker at se dine projekter, det er jo ren kort poesi! Uha den krea-gruppe lyder da vildt inspirerende! Tusind tak for den skønne DIY - Er helt vild med det hele, som altid:-) Nålen er da et fantastisk sirlig indslag, super skøn idé.
    Håber du allerede har fået en dejlig start på weekenden:-) Kæmpe knus, Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette - Dine søde og glade kommentarer gør mig simpelthen altid så GLAD.
      1000 TAK skal du have :o)
      Og jo tak,- dejlig start på weekenden var der og ditto weekend, så ingen klager herfra.
      Med ønsket om en rigtig dejlig dag. Kh. Anette

      Slet
  2. Beundre dine værker, men tror ikke jeg selv kan komme igang med det. Jeg er nok mere til penslen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marianne - Jeg har det på akkurat samme måde med alle dine skønne malerier...De er SÅ flotte! Jeg håber, du stadig har masser af travlhed i Galleri F12.
      Med ønsket om en rigtig skøn onsdag herfra. Kh. Anette

      Slet
    2. Hej Anette. Der er travlt på F12, men ikke mere end at jeg kan holde øje med Sulavi som har udsalg !!!! Skal du mon derover - kommer du mon forbi på F12 :)

      Slet
    3. Hej Marianne - Hvor dejligt at høre!
      Ha ha - og godt, der dog stadig er tid til at hoppe over til Susanne og gøre nogle skønne køb ;o) Jeg kommer helt sikkert forbi Galleri F12 igen.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet

Send en kommentar

TAK fordi du læser med.
Jeg bliver altid glad for en kommentar - det er så dejligt motiverende.
Det er ikke sikkert, jeg får svaret. Men du kan være helt sikker på, at jeg værdsætter det.