DIY - Sej fingerring lavet af silikonestrimmel og piercingstav


Da jeg igår havde besøg af en håndfuld kreative piger, blev der (blandt andet) lavet fingerringe af gummislanger samt piercingstave og diverse perler.

Jeg har ikke tal på, hvor mange vi hver fik lavet,- men en hel del og mange forskellige blev det til.

Dén jeg viser på billederne hér, er dog ikke lavet af gummislange, men en silikonegummistrimmel købt på nettet. Princippet mht. at lave den er dog det samme, og udseendet næsten lige så.

Step 1:
Mål løst med et målebånd omkredsen af den finger, ringen skal sidde på.
Klip en strimmel gummislange/silikonegummi i dén størrelse.
Bredden på den viste er 15mm.

Step 2:
I hver ende af strimmelen laves et fint hul ca. 3 mm inde. Brug en spids nål eller en fin hultang dertil.

Step 3:
Skru den ene endedut af piercingstaven og stik den igennem det første hul, og sæt en perle på.

Step 4:
Stik piercingstaven igennem det andet hul, og skru endedutten på igen.
...Voila! Ringen er færdig.

 
 
 
 
Som sagt kan der med fordel (i hvertfald hér på begynderstadiet for mit vedkommende) bruges gummislanger i stedet for silikonegummistrimler.
Jeg fik for længe siden en ordentlig posefuld fine gummislanger fra én af de lokale cykelhandlere. Til gengæld fik de noget lækkert hjemmebagt kage...Og så kan jeg forhåbentlig tillade mig at komme og spørge efter forsyninger en anden god gang ;o)

 
TIP! Tag ventilerne af de brugte gummislanger og smid dem ud. Vask dem i maskinen og tør dem godt med et håndklæde. Spray derefter med noget silikonespray og tør igen. Nu er de fine og flotte og klar til at producere af.
 
Rigtig god fornøjelse og rigtig god mandag aften. Kh. Anette

Kommentarer